Handboek: 5 praktische stappen om kwetsbare doelgroepen succesvol te bereiken
In dit handboek krijg je praktische tips om in 5 stappen je doelgroep te bereiken. En hoe je samen met de gemeente en andere organisaties kunt werken aan een aanpak. Bij elke stap kijk je kritisch of het effect heeft wat je doet. De stappen zijn klein en haalbaar.
Bron
- Organisatie Sociale Innovatie Studio
- Contactgegevens petra@socialeinnovatiestudio.nl
- Link naar website https://socialeinnovatiestudio.nl/leren-wat-je-wilt-foodvalley-2023
- Dit kennisbankartikel is toegevoegd door Stichting Lezen en Schrijven
Het handboek is het resultaat van het samenwerkingsproject ‘Leren wat je wilt’. Dit project is uitgevoerd van januari 2023 tot en met juli 2023, in opdracht van de arbeidsmarktregio Foodvalley.
Katja van Heugten van Design bureau Muzus, Eva van den Broek van Behavioural Insights en Petra Doelen van Sociale Innovatie Studio werkten nauw samen met de taalhuizen en de gemeenten Barneveld, Ede en Scherpenzeel. En met alle organisaties die ze tegenkwamen tijdens de gesprekken met inwoners in de wijken.
Het handboek is bedoeld voor bijvoorbeeld:
- beleidsmedewerkers,
- medewerkers van een taalhuis of bibliotheek,
- of mensen die actief zijn bij een gemeente op het gebied van volwassenenonderwijs.
En het staat vol met hulpmiddelen, voorbeelden en tips. Zoals: activiteiten die kwetsbare groepen interessant vinden, taalaanbod en hoe je deze groepen kan overtuigen om aan hun basisvaardigheden te werken. Alles wat je leest in dit handboek, hebben ze in de praktijk uitgeprobeerd.