Skip to main content

'Lezen is voor iedereen'. Dat is het motto van Eenvoudig Communiceren. Al meer dan twintig jaar geven zij boeken en kranten uit in eenvoudig, begrijpelijk Nederlands. Speciaal voor jongeren en volwassen die niet zo sterk zijn in lezen.

Bron

Wat is het?

Boeken voor jongeren en volwassenen vanaf niveau op weg naar A1 tot en met B1/2f. En kranten in begrijpelijke taal voor volwassenen en jongeren. 

Voor wie is het?

Voor zowel jongeren als volwassenen met een anderstalige achtergrond (NT2) als Nederlandstalige achtergrond (NT1). 

Waaruit bestaat het?

Allerlei boeken en een aantal kranten in begrijpelijke taal

Hoe gebruik je het?

Deelnemers kunnen de boeken en kranten zelfstandig lezen of je kunt ze gebruiken in leeskringen of taalcafés.

Hoe kom je eraan?

Via Uitgeverij Eenvoudig Communiceren.

Taal Lezen en schrijven NT2 NT1 Instroom 1F 2F A1 A2 B1 Op papier
Terug naar boven

Op de hoogte blijven?

Heb je interesse in meer informatie over basisvaardigheden? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.