Skip to main content

Vraag je je ook wel eens af, hoe het komt dat je subsidiepartners andere doelen nastreven dan de gemeentelijke beleidsdoelen? Of hoe zij de data die je gebruikt om beleid te maken ook in de uitvoering kunnen toepassen? En verder: hoe in jouw gemeente op een meer effectieve manier laaggeletterden kunnen worden bereikt?

Op dinsdag 27 juni tussen 13.00 – 14.30 uur organiseren we een online kennisatelier voor gemeentelijke beleidsmakers met als thema informatiegestuurd werken in de aanpak van laaggeletterdheid. Tijdens deze sessie leer je over de mogelijkheden van informatiegestuurd werken in deze aanpak. Centraal in deze sessie staat het gebruik van data om laaggeletterden te bereiken. In de praktijk merken we dat veel gemeenteambtenaren huiverig zijn om hiervoor data in te zetten.

Programma

Presentatie van een van de adviseurs van Stichting Lezen en Schrijven van een voorbeeld van informatiegestuurd werken in de regio Haaglanden in de vorm van een kort interview. Discussie met enkele experts onder leiding van een host waarin diverse vraagstukken rond informatiegestuurd werken behandeld worden. Denk aan de rol van informatie in de aanpak van laaggeletterdheid en de vormgeving van het taalbeleid, hoe taalnetwerken deze informatie kunnen toepassen, en de ongemakkelijke kant ervan. Daarnaast komt de definitie van succesvol bereik aan bod. De expertgroep bestaat uit gedragswetenschappers en informatiedeskundigen.

Vragen stellen door de toehoorders aan de experts met hulp van Mentimeter. Tijdens het kennisatelier kunt u uw vragen en opmerkingen kwijt in de chat die de begeleidende host ter plaatse kan inzien. 

Ben je hierin geïnteresseerd? Meld je hieronder aan. Je krijgt dan uiterlijk 15 juni een link naar de online sessie.
 

Terug naar boven

Op de hoogte blijven?

Heb je interesse in meer informatie over basisvaardigheden? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.